august 31, 2022

Auditurile de siguranță. Inspecțiile SSM.

Auditurile de siguranță și inspecțiile SSM sunt două strategii cheie pentru gestionarea multor fațete ale siguranței la locul de muncă. Acestea sunt două dintre metodele de evaluare a locului de muncă și a eficacității practicilor actuale de securitate și sănătate.

Auditurile de siguranță și inspecțiile SSM ridică standardele de siguranță în muncă

Deși comparabile, auditurile SSM au în vedere obiective distincte:

-găsirea oricăror defecte în prezentul program de siguranță;

-stabilirea dacă afacerea este în conformitate cu standardele de siguranță relevante.

Conform inginerilor RSGE, specialiști în măsuri de siguranță, inspecțiile SSM presupun o analiză metodică și aprofundată a condițiilor fizice de la locul de muncă, precum și o procedură formală de înregistrare a oricăror riscuri sau proceduri periculoase.

Ambele abordări au scopul de a ridica în mod constant standardele de siguranță la locul de muncă și de a reduce numărul total de accidente, boli și decese. Ambele, în ciuda diferențelor lor, ajută companiile să construiască o cultură solidă a siguranței.

Auditurile de siguranță previn vătămările la locul de muncă

inspecțiile SSM

Eficacitatea programului de sănătate și securitate la locul de muncă este evaluată în auditurile de siguranță. În cele din urmă, un audit evaluează dacă obiectivele și criteriile de referință stabilite prin programul unic de siguranță al unității sunt îndeplinite în timpul operațiunilor obișnuite.

Auditurile de siguranță sunt adesea efectuate pentru:

  • Abordarea problemelor recente de siguranță și asigurarea că programul actual de sănătate și securitate este adecvat pentru a preveni vătămările la locul de muncă.
  • Investigarea unui eveniment recent pentru a vedea dacă boala sau vătămarea a fost un episod izolat sau dacă există șansa să apară din nou.
  • Asigurarea că afacerea respectă reglementările legale privind standardele de siguranță, respectiv Legea nr. 319/2006.
  • Amplificarea angajamentului companiei față de măsurile de siguranță și promovarea participării continue la activitățile legate de siguranță.

Diferența dintre inspecțiile SSM și auditurile de siguranță

Auditurile de siguranță și inspecțiile SSM sunt adesea înțelese greșit. Nu sunt același lucru, deși ambele se asigură că activitățile sunt desfășurate cât mai sigur posibil. Cunoașterea diferenței vă poate ajuta să oferiți companiei managementul siguranței de care are nevoie.

Specialiștii RSGE iau în considerare care dintre cele două metode trebuie efectuată la locul dumneavoastră de afaceri. Puteți primi consiliere despre evenimentele cărora trebuie să le acordați mai multă atenție.

Există mai multe abordări de îmbunătățire a siguranței. Atât auditurile de siguranță la locul de muncă, cât și inspecțiile de siguranță au utilizările lor. RSGE vă ajută să aflați care dintre ele este cea mai potrivită soluție și cum să maximizați rezultatele.

Inspectorii RSGE efectuează auditurile de siguranță

Auditurile de siguranță sunt efectuate de personal intern sau de cineva cu cunoștințe operaționale. Trebuie avută grijă pentru a preveni angajații să își inspecteze propria zonă de lucru sau departament.

Inspectorii RSGE acordă asistență personalului intern din companii pentru implementarea următoarelor măsuri de prevenție în timpul efectuării auditurilor de siguranță:

  • Respectă procedurile de lucru și căută orice elemente potențial periculoase.
  • Determină pericolele posibile și actuale.
  • Decid măsurile de urmat pentru a elimina aceste riscuri sau pentru a le preveni în alt mod.
  • Verifică echipamentul de lucru pentru a vedea dacă există suficiente protecții.

Inspectorii RSGE efectuează inspecțiile SSM

Inspecțiile de siguranță sunt efectuate de persoane din afara companiei. O evaluare obiectivă a unui program de siguranță existent este oferită de perspectiva unui străin. De aceea, inspectorii RSGE urmăresc verificarea câtorva măsuri de siguranță:

  • Analizează eficacitatea procedurilor de inspecție.
  • Analizează sistemele actuale de detectare a pericolelor și de înlăturare, evitare sau control a acestora, inclusiv programul de pregătire a personalului.
  • Verifică dacă programul de siguranță atinge obiectivele companiei (ex: reducerea apariției leziunilor).

Creșterea siguranței la locul de muncă în mod constant

După finalizarea verificării de siguranță, este esențial să revizuiți rezultatele. Rapoartele de la inspecțiile și auditurile de siguranță ar putea indica dacă sunt necesare practici de lucru mai sigure sau instruire suplimentară a personalului.

Efectuarea inspecțiilor de siguranță este un început pentru securitatea și sănătatea angajaților la locul de muncă. Odată terminate, RSGE folosește constatările pentru a decide ce trebuie modificat pentru a reduce risipa, a îmbunătăți operațiunile și a proteja angajații.

Creșteți siguranța muncitorilor în companii având drept aliați profesioniștii RSGE!