Intrebari generale
Pornesc o afacere noua – ce trebuie sa fac?
Trebuie să luați legătură cu noi cât mai repede posibil. Împreuna vom discuta un plan care să vă asigure tot necesarul în domeniul SSM si PSI. Vom fi bucuroși să vă vizităm pentru a vă oferi consultanța de care aveți nevoie. Sunati-ne cu incredere.
Cu cine tin legatura odata cu semnarea contractului?
Odata cu semnarea contractului vi se aloca prin contract un reprezentant RSGE ce va tine legatura cu dvs.
Cum se face plata?
Plata facturii se face in numerar pentru prima factura, intrucat nu exista un istoric.Ulterior, plata facturilor poate fi facuta si prin virament bancar, cu un termen de gratie flexibil, stabilit de comun acord.
Pot beneficia de discounturi?
RSGE ofera discounturi in functie de:
- serviciile solicitate, inclusiv cele complementare;
- numarul de salariati existenti;
- domeniul de activitate.
Ce se intampla daca desfasor activitate si in tara?
Salariatii nostri, dar si colaboratorii nostri din tara pot asigura cu promptitudine serviciile noastre oriunde pe teritoriul Romaniei.
Intrebari frecvente despre protecția muncii (SSM)
Legislatia SSM in vigoare mi se aplica?
Cat timp in Revisal figureaza angajati, da! Ti se aplica!
Cine controleaza aplicarea legislatie SSM in teritoriu?
Inspectoratele teritoriale de Munca. Pe scurt, ITM.
Care este principala lege SSM?
Legea securității și sănătății în muncă publicată în Monitorul Oficial la data de 26 iulie 2006, cunoscută ca Legea 319/2006.
Care sunt pricipalele activtăți acoperite de legislația de securitate si sanatate in munca?
Cerintele minime de SSM implica:
- Acordarea gratuita a echipamentelor individuale de protecție tuturor angajaților;
- Asigurarea ca manipularea, depozitarea, transportarea și folosirea tuturor articolelor de muncă sau substanțelor este sigură;
- Crearea mediului adecvat de informare, instruire și supervizare în domeniul SSM pentru toți angajatii societății;
- Păstrarea locului de muncă în bune condiții, inclusiv a scărilor, a pasajelor, a căilor de acces și a ieșirilor de urgență;
- Asigurarea ca vizitatorii afacerii (clienți, parteneri de afaceri, etc) nu sunt supuși riscului de accidentare prin activitatea pe care o desfășurați. Angajații trebuie să fie conștienți atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a colegilor de muncă, a vizitatorilor sau a clienților. Dacă sunteți PFA trebuie, de asemenea, să ai grijă atât de propria securitate și sănătate în muncă, cât și de cea a celor afectați de activitățile afacerii tale.
Sunt obligatorii serviciile de protectia muncii – securitate si sanatate in munca (SSM) si prevenire si stingere incendii (PSI)?
Ambele domenii sunt obligatorii pentru toate entitatile juridice care au salariati. Obligativitatea lor este stipulata in Legea 319 / 2006 – legea securitatii si sanatatii in munca, cu H.G. 1425 / 2006 – privind aprobarea normelor de aplicare ale legii securitatii si sanatatii in munca, modificata cu H.G. 955 / 2010, precum si in Legea 307 / 2006 – legea privind apararea impotriva incendiilor, precum si OMAI 163 / 2007 – privind aprobarea normelor privind apararea impotriva incendiilor.
Ce servicii sunt incluse in pret ?
In cadrul contractului de prestari servicii, sunt incluse automat serviciile de SSM (securitate si sanatate in munca) si PSI (prevenire si stingere incendii). Nu sunt incluse serviciile complementare obligatorii: medicina muncii, PRAM, Mediu, ISCIR, echipamente etc.
Sunteti firma abilitata ITM ?
Suntem firma autorizata de catre ITM, in baza certificatului de abilitare nr. SV130/07.10.2011, valabil pe tot cuprinsul tarii.
Ce fac in cazul unui control ITM / ISU ?
Asistam clientii nostri pe tot parcursul controlului ITM / ISU.
Pe ce perioada se incheie obligatoriu un contract de prestari servicii ?
Contractul de prestari intre parti se incheie, de regula, pentru 12 luni. Exista insa posibilitatea rezilierii sale in orice moment dupa prima luna, inclusiv unilateral, pe cale amiabila.
Ce fac daca am angajari noi intre 2 instruiri consecutive ?
Vom efectua instruirea necesara inclusiv pentru salariatii care se angajeaza intre 2 instruiri periodice consecutive. Vom stabili, de comun acord, un termen concret.
Ce se intampla in cazul unui accident de munca ?
In cazul nefericit al unui accident de munca, va sprijim in intocmirea documentatiei necesare de cercetare a evenimentului etc., in baza unui cost separat, stabilit de comun acord, in functie de gravitatea evenimentului.
Unde se raportează un accident de munca ?
Accidentele de muncă se raportează la Inspectoratul Teritorial de Muncă în maximum 24 de ore de la producerea acestora. Neraportarea acestora la timp, constituie contravenție și atrage după sine sancțiuni.
Intrebari frecvente despre aparare impotriva incendiilor (PSI)
Legislația PSI în vigoare mi se aplica?
Cat timp ai punct de lucru si angajati, da! Ti se aplica!
Cum mă ajută RSGE?
Inspectăm cu regularitate locurile de muncă ale afacerii dumneavoastră și vă punem la dispoziție sfaturi specifice pentru a reduce riscul accidentelor de muncă. Cu ocazia oricărei inspecții, reprezentantii RSGE vor face și un audit al documentației SSM si PSI. De asemenea, instruim periodic angajații urmând ca la sfârșitul fiecărei instruiri să completăm fișele SSM si PSI. Reprezentantii RSGE vor pune în aplicare cerințele legislației SSM si PSI în vigoare.
Ce înseamnă PSI-SU sau AII?
AII este prescurtarea de la Aparare Impotriva Incendiilor, PSI-SU vine de la Prevenirea și Stingerea Incendiilor – Situații de Urgență. Simplu, nu?
Ce includ serviciile de AII sau PSI-SU?
Serviciile de AII sau PSI – SU impun oricărui agent economic (PFA, PFI, II, SRL, SRL-D, SA, ONG, Fundatii, Cabinete Notariale, Cabinete de avocatura, Cabinete medicale, Stomatologice, Scoli, Institutii, etc) de la siguranța prizelor si a impamantării acestora, la necesitatea stingătoarelor functionale, întocmirea documentației necesare, planul de evacuare, instruirea angajațiilor, plan de interventie – unde e cazul, etc.
Unde se pun stingătoarele?
La orice loc de muncă stingătorul trebuie pus la maxim 20 m de un posibil focar de incendiu.
Ce fel de stingătoare trebuie sa am?
În funcție de domeniul de activitate al societății dumneavoastră, compania noastră face un necesar tip de stingătoare, cel mai comun fiind P6 – pulbere 6 kg. Alte tipuri de stingătoare sunt: cu apă, cu spumă aeromecanică, cu gaz inert, cu dioxid de carbon, cu substanțe chimice lichide.
De câte stingătoare am nevoie?
Acolo unde există riscuri mai mari de incendiu se folosesc mai multe stigătoare.
Pentru mai multe detalii, contacateaza un expert RSGE aici
Ce este o situație de urgență?
Prin situație de urgență la locul de muncă se înțelege: omor; atac armat; atentat; tâlhărie; tulburarea gravă a ordinii și liniștii publice; dezertare; evadare; trafic și consum de droguri; furt; accident de circulație soldat cu victime sau cu persoane blocate în autovehicule; explozie; electrocutare; cădere de la înălțime; surpare de teren; accident grav la metrou; accident de aviație; accident feroviar; probleme medicale grave; incendii; inundații.
Am nevoie de autorizatie ISU?
Raspunsul difera in functie de activitatea desfasurata, suprafata locatiei in care se desfasoara activitatea si amplasarea locatiei. Pentru mai multe informatii, trimiteti o schita a spatiului pe e-mail.
La care stingatoare se poate face mentenanta?
Numai la cele care sunt mentionate in lista cu produse pe piata conform OMAI 88/2012. Restul stingatoarelor se caseaza.
De cate tipuri sunt stingatoarele de incendiu?
Stingatoarele de incendiou se pot clasifica dupa mai multe criterii:
- dupa agentul de stingere: cu pulbere, cu spuma, cu CO2, cu apa, cu agent curat
- portative (cele cu capacitatea agentului de stingere pana la 12 kg si care nu au roti) si transportabile (cele care au de regula 25, 50, 100 kg) si care au suport pentru transport
Ce tip de stingator recomandati pentru incendii de natura electrica?
Stingatoare cu pulbere (tip P), cu conditia ca pe eticheta sa fie mentionat faptul ca se pot folosii pe echipamente electrice sub tensiune si stingatoarele cu dioxid de carbon (tip G).
Ce fel de stingatoare se pot comercializa in Romania?
Numai acele stingatoare de incendiu care sunt introduse pe piata, conform OMAI 88/2012.
Ce se poate intampla daca folosesc / cumpar un produs din categoria PSI si nu este certificat?
Sunt doua aspecte:
- daca sunteti in curs de autorizare si nu prezentati un certificat CE sau un document smilar, chiar daca ati instalat produsul respectiv, va trebuii sa il schimbati cu unul certificat, asa ca fiti atenti si achizitionati de prima data numai produse care respecta standardele in vigoare si detin certificari/agrementari in acest sens.
- puteti sa aveti probleme cu compania de asigurari in cazul unui eveniment nedorit.