februarie 11, 2022
4 lucruri importante despre SSM si PSI
SSM PSI inseamna siguranta angajatilor la locul de munca si reducerea la minimum a pericolelor care apar pentru angajati in timpul lucrului. Acestea pot fi pericole care apar din materialele de lucru, echipamentele de lucru, conditiile de lucru sau pericolele cauzate de terti.
Cine este si ce face responabilul SSM PSI?
In primul rand, antreprenorul este responsabil pentru siguranta in munca a angajatilor sai din punct de vedere SSM PSI.
El isi poate delega o parte din responsabilitate, instruindu-i pe superiori sa acorde atentie problemelor de securitate in munca. Totusi, acest lucru nu il scuteste de obligatia de a-l monitoriza. El poate fi urmarit personal penal si civil in cazul incalcarii reglementarilor. In acelasi mod pot fi urmariti penal si superiorii care au fost mandatati in scris. In cele din urma, fiecare angajat este responsabil pentru siguranta SSM PSI la locul de munca.
Ofiterul de siguranta este un angajat al companiei. El ar trebui sa acorde atentie tuturor problemelor legate de securitatea muncii in zona sa de lucru si sa actioneze precum un model pentru angajati. Cunoasterea sa precisa a proceselor de munca, asa cum se intampla in fiecare zi in zona sa, il face un angajat de nepretuit pentru antreprenor. Problemele de securitate SSM PSI din fluxul de lucru pot fi astfel identificate mai eficient.
Solutiile practice la aceste probleme sunt mai usor de gasit cu ajutorul cunostintelor sale. Ofiterii primesc instruire SSM PSI de la asociatia profesionala responsabila pentru a-si putea indeplini sarcinile. Ei participa la intalnirile necesare si sunt in stransa legatura cu antreprenori, specialisti in securitatea muncii si medicul companiei.
Ce spunen Legile privind SSM PSI?
Legea SSM PSI privind sanatatea si securitatea in munca defineste drepturile si obligatiile angajatorilor si angajatilor pentru sanatatea si securitatea muncii. Cu toate acestea, se adreseaza in primul rand antreprenorilor.
Prevenirea accidentelor devine o obligatie legala pentru el. Conditiile de munca sunt reglementate si pericolele pentru sanatate care decurg din munca urmeaza sa fie prevenite prin prevederile legii. Legea privind sanatatea si securitatea in munca include:
- toate obligatiile de baza ale intreprinzatorului;
- obligatia de a efectua o evaluare a riscurilor si documentatia acesteia pentru antreprenori;
- obligatia de a acorda masuri de prim ajutor, masuri de urgenta;
- obligatia de a instrui;
- datoria de ingrijire a sanatatii muncii.
Monitorizarea respectarii cerintelor legale, de exemplu de catre agentiile guvernamentale, este, de asemenea, prevazuta in aceasta lege.
Ce nu este determinat intr-o evaluare a riscurilor SSM PSI ?
In evaluarea riscurilor, toate pericolele care apar pentru angajati sunt identificate sistematic si li se acorda masuri de diminuare sau eliminare.
Pe de alta parte, performanta in munca a angajatilor nu este determinata. Rentabilitatea locurilor de munca, de asemenea, nu joaca niciun rol in consideratie. Prin urmare, nu angajatii sunt evaluati, ci mai degraba pericolele ce pot surveni la locul de munca sau in timpul activitatilor. Cu toate acestea, este un efect secundar placut pentru antreprenor ca imbunatatirile tehnice ale sigurantei afecteaza aproape intotdeauna performanta muncii si profitabilitatea.
O evaluare deosebit de dificila este evaluarea stresului psihologic. Este adesea inteles de catre angajati ca o invazie a vietii private. Dar si aici sunt inregistrate si evaluate doar sarcinile incorecte si pericolele in timpul activitatilor. Daca sunt facute corect, pericolele pot fi inregistrate anonim. Drepturile angajatilor în privinta SSM PSI trebuie protejate cu orice pret.
Ce este un cadru tehnic PSI?
Cadrul tehnic PSI este desemnat in scris de catre angajator sau conducator si raspunde de organizarea sarcinilor operationale de aparare impotriva incendiilor. Este responsabil in principal de protectia impotriva incendiilor si preventia. El elaboreaza regulamentele de aparare impotriva incendiilor, instructiuni PSI si, daca este cazul, planuri de evacuare, organizarea apararii impotriva incendiilor cat si plan de interventie.
Verificarea planurilor de evacuare, a planurilor de interventie pompierilor este o parte a sarcinii sale cat si verificarea intretinerii sistemelor de protectie impotriva incendiilor.
Click aici pentru mai multe detalii!